پاورپوینت-بخش-2-درس-تفکر-و-سبک-زندگی-(ویژه-دختران)-پایه-هفتم-آداب-پوشش-و-آراستگی
پاورپوینت بخش 2 درس تفکر و سبک زندگی (ویژه دختران) پایه هفتم: آداب پوشش و آراستگی
فرمت فایل دانلودی: .pptx
فرمت فایل اصلی: ppt
تعداد صفحات: 36
حجم فایل: 7464 کیلوبایت
 

پاورپوینت بخش 2 درس تفکر و سبک زندگی (ویژه دختران) پایه هفتم: آداب پوشش و آراستگی

این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاد ذکر شده تهیه و تنظیم شده است.

با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته بندی مطالب سعی شده یادگیری مطالب را برای دانش آموزان عزیز تسهیل بخشیم.

با انتخاب این پاورپوینت از تدریس و آموزش لذت خواهید برد.

بدیهی است عناوین و مطالب و اسلایدها توسط دبیران مجرب و دلسوز در جهت گسترش علم و دانش روزافزون همه دانش آموزان علم با ظرافت خاص جمع آوری شده است.

مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیای گرامی برای یادگیری بهتر دانش آموزان عزیز

نوع فایل : پاورپوینت

تعداد اسلاید : 36

 



حیا و عفت و پاداش آن (داستانی برای تو(

حیا حالتی نفسانی و درونی است که انسان را از انجام کارهای ناپسند باز می دارد. معمولاً انسان گناه نمی کند، مگر آنکه بی حیا شود. حیا از ویژگی های انسان های عفیف و باتقوا است که به صورت یک عامل بازدارنده از گناه عمل می کند. داستان زیر که از قرآن کریم برگرفته شده است، حیا و پرهیزکاری را در رفتار دختران شعیب و حضرت موسی (ع) نشان می دهد.

زمانی که حضرت موسی (ع) تحت تعقیب فرعون قرار گرفت و از مصر فرار کرد، وارد سرزمین مَدیَن (واقع در شبه جزیره سینا) شد. در آن زمان حضرت موسی(ع) جوانی تنومند بود که همسر و خانه ای نداشت. هنگامی که به کنار چاه آبی رسید تا آبی بنوشد، دو دختر جوان با حجاب و نجیب را دید که در گوشه ای ایستاده و منتظرند تا از چاه آب بکشند و گوسفندان خود را سیراب کنند. حضرت موسی (ع) از دختران سؤال کرد که چرا جلو نمی روید تا به گوسفندان خود آب دهید.

دختران به حضور مردان نامحرم اشاره کردند و گفتند: منتظریم تا آنها گوسفندان خود را آب دهند و از اینجا بروند. آنها ادامه دادند: پدر ما مردی بزرگ اما پیر و ناتوان است و از ما خواسته است که این کارها را انجام دهیم. حضرت موسی (ع) که مردی بسیار نیکوکار و غیرتمند بود؛ به دختران شعیب کمک کرد تا گوسفندان خود را سیراب کنند. حضرت موسی (ع) این کار را برای رضای خداوند انجام داد. دختران به خانه برگشتند و حضرت موسی (ع) پس از آن به زیر سایه درختی رفت تا رفع خستگی کند. او همان جا با خدای خود گفت: «بارالها من به خیری از خوان کرمت نازل فرما زیرا بدان محتاجم».

در ادامه و همچنین گالری تصاویر تعدادی از اسلاید ها برای نمایش قرار داده شده است 

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.